Polityka Ochrony Danych Osobowych

Pracownicy DOZAMEL

 

Klauzula informacyjna RODO dla pracowników DOZAMEL Sp. z o.o.

Zakres poniższych informacji odpowiada wymogom art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”.

1.    KTO JEST ADMINISTRATOREM PANI/PANA DANYCH OSOBOWYCH ?

Administratorem danych osobowych jest DOZAMEL Sp. z o.o., ul. Fabryczna 10, 53-609 Wrocław, nr KRS 0000085139, nr NIP: 8960001014, tel. 71 35 65 701, e‑mail: sekretariat@dozamel.pl (dalej „Spółka” lub „administrator” lub „pracodawca”).

2.   INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może Pani/Pan kontaktować się w sprawach przetwarzania danych osobowych na email: iod@dozamel.pl lub listownie na adres pocztowy wskazany w pkt. 1.

3.   W JAKIM CELU, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ BĘDĄ PRZETWARZANE PANI/PANA DANE OSOBOWE ?

Cel przetwarzania danych to powód, dla którego pracodawca przetwarza Pani/Pana  dane osobowe – będą przetwarzane w celach związanych ze stosunkiem pracy pomiędzy Państwem  a pracodawcą:

a) zawarcia umowy o pracę, jej wykonywania oraz rozliczania w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b), c), art. 9 ust. 2 lit. b) RODO oraz na podstawie przepisów ustawy Kodeks pracy i innych przepisów prawa wydanych na jej podstawie, w szczególności do: prowadzenia ewidencji i rozliczania czasu pracy, wyliczania i wypłat wynagrodzenia z tytułu umowy, organizacji pracy, realizacji szkoleń związanych z zatrudnieniem do których pracodawca jest zobowiązany z mocy prawa, zarządzania personelem, realizacji Pani/Pana praw jako pracownika, zarządzania podróżami służbowymi, prowadzenia ocen pracowniczych;

b) wykonywania przez pracodawcę obowiązków wynikających z przepisów obowiązującego prawa w oparciu w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. b) RODO oraz na podstawie przepisów prawa, w szczególności: ustawy Kodeks pracy, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy ordynacja podatkowa, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i innych przepisów podatkowych, ustawy o rachunkowości, ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;

c) wywiązywania się z obowiązków pracodawcy w zakresie BHP, szczególności dotyczących: medycyny pracy i ochrony zdrowia, realizacji szkoleń w dziedzinie BHP, prowadzenia postępowań powypadkowych (gdy jesteś osobą poszkodowaną lub świadkiem zdarzenia wypadkowego), prowadzeniem postępowań w związku z wystąpieniem podejrzenia lub choroby zawodowej, prowadzenia analiz przyczyn wypadków i zdarzeń potencjalnie wypadkowych – w oparciu art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. b) RODO oraz na podstawie przepisów prawa, w tym: ustawy Kodeks pracy oraz innych przepisów prawa wydanych na jej podstawie, w tym Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów BHP, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy;

d) wykonywania potrąceń z wynagrodzenia w ramach obowiązków prawnych nałożonych na pracodawcę w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO oraz na podstawie przepisów ustawy Kodeks postępowania cywilnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o komornikach sądowych;

e) wykonywania przez pracodawcę obowiązków w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. b) RODO oraz na podstawie ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych i wydanego na jej podstawie „Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w DOZAMEL Sp. z o.o.”;

f) jeżeli jest Pani/Pan osobą pełniącą funkcje w związku zawodowym lub w zakładowej społecznej inspekcji pracy lub w radzie pracowników, Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków pracodawcy w zakresie współdziałania z tymi organami w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) RODO oraz na podstawie przepisów prawa, w tym: ustawy Kodeks pracy, ustawy o związkach zawodowych, ustawy o społecznej inspekcji pracy, ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji;

g) wykonywania innych obowiązków prawnych nałożonych na pracodawcę przez przepisy obowiązującego prawa w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. b) RODO oraz na podstawie danego przepisu prawa;

h) wykorzystania Pani/Pana wizerunku (zdjęć) w celach związanych z przebiegiem zatrudnienia u pracodawcy, opisanych w Dziale V §25 „Regulaminu Pracy pracowników DOZAMEL Sp. z o.o.” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionego interesu pracodawcy polegającego na zapewnieniu: bezpieczeństwa osób oraz mienia należącego do pracodawcy, w tym bezpieczeństwa danych osobowych i informacji poufnych i stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa; sprawnego funkcjonowania zakładu pracy, efektywnej komunikacji i współpracy w stosunkach służbowych;

i) stosowania monitoringu wizyjnego nad miejscem pracy lub terenem wokół zakładu pracy w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) w związku z art. 222 ustawy Kodeks pracy, w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu pracodawcy polegającego na zapewnieniu bezpieczeństwa pracowników, ochrony mienia oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku monitoringiem wizyjnym zawiera Klauzula informacyjna RODO nr I006;

j) stosowania innych form monitoringu pracownika określonych w regulacjach wewnętrznych pracodawcy, w tym monitoringu telematycznego (tzw. GPS) pojazdów służbowych wyposażonych w taki system – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu pracodawcy w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) w związku z art. 223 ustawy Kodeks pracy, polegającego na zapewnieniu organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy i właściwe użytkowanie udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku monitoringiem telematycznym zawiera Klauzula informacyjna RODO nr Z026;

k) innych celach realizowanych w ramach tzw. prawnie uzasadnionego interesu administratora danych lub strony trzeciej w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, gdzie prawnie uzasadniony interes polega na zapewnieniu:

  1. ciągłości działania pracodawcy polegającego na ochronie swoich interesów gospodarczych w zakresie zapewnienia możliwości dalszej niezakłóconej realizacji zadań po ustaniu współpracy z Tobą – przez okres niezbędny do przejęcia twych obowiązków przez inną osobę, lecz nie dłużej niż przez 6 miesięcy po zakończeniu współpracy;
  2. możliwości podnoszenia kwalifikacji pracowników i wzrostu konkurencyjności rynkowej Spółki poprzez szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników (szkolenia, konferencje, studia niestacjonarne lub podyplomowe itp.);
  3. integralności systemów informatycznych i ich kopii zapasowych/awaryjnych;

l) innych celach, na które wyrazili Państwo dobrowolną zgodę w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a), art. 9 ust. 2 lit. a) RODO, która w szczególności może dotyczyć: wykorzystania Pani/Pana wizerunku lub innych danych osobowych przez pracodawcę w komunikacji zewnętrznej lub materiałach marketingowych, Państwa uczestnictwa w oferowanych przez pracodawcę programach dodatkowych świadczeń i benefitów jak np. ubezpieczenie grupowe, opieka medyczna, aktywność sportowa oraz badaniach kompetencji, uczestniczenia w dodatkowych szkoleniach, konferencjach, studiach lub innych niewymaganych przepisami prawa.

4.    JAK DŁUGO BĘDĄ PRZECHOWYWANE PANI/PANA DANE OSOBOWE ?

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji umowy o pracę, a po jej zakończeniu – do czasu ustania obowiązków spoczywających na pracodawcy, a wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z przepisów prawa pracy, rachunkowo-podatkowych oraz z zakresu zabezpieczeń społecznych. Po zakończeniu zatrudnienia dokumentacja pracownicza przechowywana jest m.in. w celu ustalenia podstawy wymiaru Państwa emerytury lub renty przez okres wynikający z art. 125a ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych:

  • 50 lat od dnia zakończenia przez ubezpieczonego pracy u pracodawcy; lub
  • 10 lat od dnia zakończenia przez ubezpieczonego pracy u pracodawcy, jeśli ubezpieczony został zgłoszony u płatnika składek do ubezpieczeń po dniu 31 grudnia 2018 r. lub został złożony raport informacyjny, o którym mowa w art. 4 pkt 6a ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych.

Pozostałe okresy przechowywania danych osobowych w związku zatrudnieniem reguluje „Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt DOZAMEL Sp. z o.o.”.

Dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – będą przechowywane przez okres do wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów pracodawcy, strony trzeciej lub do czasu wniesienia przez Państwa uzasadnionego sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a następnie do upływu terminów przedawnienia roszczeń.

Dane osobowe przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody będą przechowywane do momentu zrealizowania celu przetwarzania, na który została wyrażona zgoda lub do cofnięcia danej zgody.

W razie zaistnienia sporu między Panią/Panem a pracodawcą, okres przechowywania danych osobowych będzie wydłużony do czasu prawomocnego zakończenia sporu.

5.    KOMU PANI/PANA DANE OSOBOWE MOGĄ BYĆ UJAWNIANE ?

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:

a) organom władzy publicznej lub podmiotom publicznym uprawnionym do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa, w szczególności: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Narodowy Fundusz Zdrowia, Krajowa Administracja Skarbowa, komornicy sądowi, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Policja, sądy i inne;

b) kontrahentom (klienci, dostawcy, wykonawcy, oferenci, partnerzy) pracodawcy, w zakresie i w celach niezbędnych do zawierania przez pracodawcę umów (zamówień, zleceń usług) lub wykonywania zawartych umów pomiędzy pracodawcą a kontrahentem – wyłącznie w zakresie danych służbowych, będących konsekwencją zawartego stosunku pracy;

c) podwykonawcom świadczącym na zlecenie Spółki usługi wspierające działalność pracodawcy, w szczególności usługi teleinformatyczne (w tym: serwis systemu informatycznego Microsoft Navison – IT.integro Sp. z o.o., ul. Ząbkowicka 12, 60-166 Poznań, serwis systemu Archibus – Exorigo-Upos Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Kolejowa 5/7), obsługi prawnej Spółki – w tym: Kancelaria Adwokacka adw. Agnieszka Winnik-Kalemba, ul. Komuny Paryskiej 56/5u, 50-452 Wrocław; doradcze, kontrolne, serwisowe lub wykonawcze dotyczące naszej infrastruktury, audytowe, pocztowe, kurierskie, spedycyjne, transportowe, niszczenia nośników zawierających dane osobowe, obsługi BHP/ppoż. w zakresie Ośrodka w Kołobrzegu: Biuro Obsługi Prawnej i BHP Radosław Świątecki, z siedzibą przy ul. Czarnieckiego 2e/2 78-100 Kołobrzeg; ochrony osób i mienia: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „ORKON” Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Fabryczna 10 we Wrocławiu (53-609), obsługi lub serwisu monitoringu wizyjnego, monitoringu telematycznego (tzw. GPS) pojazdów służbowych; marketingowe, doradztwa personalnego, usługi dostarczane w ramach ZFŚS, szkoleń, konferencji, organizacji lub obsługi wyjazdów służbowych i inne transportowe, niszczenia i utylizacji nośników zawierających dane osobowe;

d) bankom, w których pracodawca posiada rachunki bankowe, w zakresie dokonywanych płatności i wzajemnych rozliczeń;

e) osobom poszkodowanym w wypadkach przy pracy – w sytuacji, gdy jest Pani/Pan świadkiem tego zdarzenia, w zakresie danych udostępnionych dobrowolnie przez Panią/Pana w związku z postępowaniem powypadkowym prowadzonym przez pracodawcę;

f) przedsiębiorcom świadczącym usługi prawnicze oraz organom wymiaru sprawiedliwości – w razie dochodzenia roszczeń przez administratora lub obrony przed roszczeniami;

g) Radzie Nadzorczej Spółki;

h) wspólnikom Spółki.

6.    JAKIE PRZYSŁUGUJĄ PANI/PANU PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH ?

W związku z przetwarzaniem danych osobowych, w zakresie swoich danych osobowych mają Państwo prawa do:

a) dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania ich kopii – na podstawie z art. 15 RODO;

b) sprostowania lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych – na podstawie z art. 16 RODO;

c) żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „bycia zapomnianym”) – na podstawie z art. 17 RODO;

d) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – na podstawie z art. 18 RODO

e) do przenoszenia danych – na podstawie z art. 20 RODO, jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody w myśl RODO art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) lub na podstawie umowy w myśl RODO art. 6 ust. 1 lit. b) oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – na podstawie z art. 21 RODO;

g) w zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit a), art. 9 ust. 2 lit. a) RODO) przysługuje Państwu prawo cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie, bez podawania przyczyny. Cofniecie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem (cofnięcie zgody działa na przyszłość, a nie odnosi skutku wstecz – oznacza to, że po jej cofnięciu będziemy mogli zgodnie z prawem nadal przetwarzać np. Państwa zdjęcie znajdujące się w wdrukowanych materiałach reklamowych Spółki do czasu ich zużycia lub na stronie internetowej Spółki – do czasu aktualizacji strony itp.).

W celu skorzystania z przysługującego prawa prosimy o wysłanie na adres email: iod@dozamel.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora informacji zawierającej Państwa imię, nazwisko, dane kontaktowe (adres email lub adres pocztowy) oraz opis żądania.

7.    PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

W przypadkach uznania, iż przetwarzanie przez administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

8. CZY PODANIE PRZEZ PANIĄ/PANA DANYCH OSOBOWYCH JEST OBOWIĄZKOWE ?

Podanie danych osobowych wymaganych do zawarcia umowy o pracę lub wymaganych przepisami prawa jest niezbędne do zawarcia lub wykonywania lub rozliczania umowy lub wywiązywania się pracodawcy z obowiązków określonych w przepisach prawa, a konsekwencją odmowy ich podania przez Panią/Pana będzie brak możliwości zawarcia umowy o pracę pomiędzy Państwem a pracodawcą lub wykonywania tej umowy. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, ale odmowa ich podania może skutkować brakiem możliwości realizacji świadczeń, których dotyczą.

9.   CZY PANI/PANA DANE OSOBOWE SĄ PRZETWAZRANE W SPOSÓB ZAUTOMATYZOWANY ?

Pracodawca nie przetwarza Pani/Pana danych osobowych w sposób zautomatyzowany, który mógłby skutkować zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym w formie tzw. profilowania.

10.   CZY PANI/PANA DANE OSOBOWE SĄ PRZEKAZYWANE POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY (EOG) ?

Państwa dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, który tworzą Państwa Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Lichtenstein.

Prześlij stronę za poprzez:
Skip to content